Prywatna ochrona zdrowia podaje rękę w potrzebie

31.05.2019
Większe znaczenie prywatnej ochrony zdrowia foto pixabay

Blisko jedna trzecia Polaków (29,2 proc.) źle lub bardzo źle ocenia publiczną służbę zdrowia. Na negatywną opinię wpływ mają przede wszystkim długi czas oczekiwania na wizytę oraz tłok i kolejki w placówkach – wynika z ogólnopolskiego badania zrealizowanego przez SW Research na zlecenie AXA Partners.

W związku z tą sytuacją Polacy szukają pomocy lekarskiej w placówkach niepublicznych. Z prywatnych gabinetów korzysta dwie trzecie ankietowanych (66,8 proc.), a przeszło 4 na 10 posiada prywatne ubezpieczenie zdrowotne. 

Prywatna służba zdrowia jest postrzegana przez Polaków pozytywnie. Wśród osób, które choć raz w przeciągu minionych 12 miesięcy skorzystały z tego typu usług medycznych, aż 85,8 proc. ocenia je pozytywnie - bardzo dobrze (30,3 proc.) lub raczej dobrze (55,5 proc.). Dla porównania, podobną opinię na temat publicznej służby zdrowia ma tylko 37,6 proc. badanych, a blisko co trzecia osoba (29,2 proc.) jest zdania przeciwnego.

Na negatywną ocenę sektora publicznego wpływ mają przede wszystkim długi czas oczekiwania na wizytę  (70 proc. wskazań) oraz tłok i kolejki w placówkach (52,4 proc.). Wśród głównych bolączek wskazywane są również zbyt mała liczba placówek (11,5 proc.), zbyt duże odległości placówek medycznych od miejsca zamieszkania pacjentów  (10,2 proc.) oraz nieprzystosowanie placówek do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się (8 proc.).

Szukając pomocy medycznej Polacy coraz chętniej kierują się do prywatnych gabinetów lekarskich. Skorzystanie z niepublicznej służby zdrowia, przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy, deklaruje dwie trzecie badanych (66,8 proc.). Równocześnie, przeszło 4 na 10 osób (44,5 proc.) wskazuje, że posiada ubezpieczenie prywatne – w całości lub częściowo opłacone przez pracodawcę (22 proc.) lub finansowane samodzielnie (22,5 proc.).

Pozostałe artykuły
Kontakt

Chcemy, aby WMC było miejscem wsparcia dla tych wszystkich, którzy szukają medycznej usługi na najwyższym fachowym poziomie. Obiecujemy, że nikogo nie pozostawimy bez pomocy.

Szczególnie zadbamy o osoby bezradne i zagubione, które wobec problemu natury zdrowotnej (swojego lub swoich najbliższych) nie uzyskały dotychczas skutecznej pomocy medycznej.

We invite you to fanpage

  • facebook
  • twitter
  • google+
  • YouTube

Recepcja umawianie wizyt od pon. do piąt. 7.00 - 19.00 tel. 22 69 00 176; 608 006 106; 608 006 108

,
,
,
Szpital: 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę
Warsaw Medical Center Warszawskie Centrum Medyczne Sp.z o.o.
Puławska 488, 02-677, Warszawa , NIP: 113-27-28-590, REGON: 141454750, account number: 74 1020 1127 0000 1602 0370 2420

Dział kadr i księgowości

Anna Kazimierska

Dział farmacji

K. Garncarek

Recepcja

Recepcja umawianie wizyt

Lokalizacja

Osoby dojeżdżające samochodami mają do dyspozycji bezpłatny, monitorowany parking z dużą liczbą miejsc postojowych. Warsaw Medical Center nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na terenie parkingu.

Napisz do nas

Napisz do nas
Masz problem zdrowotny? Napisz, pomożemy także Tobie.
Podaj imię i nazwisko
Podaj poprawny e-mail
Podaj treść wiadomości
Newsletter
Bądź na bieżąco, wiedza jest sprawdzonym przyjacielem Twojego zdrowia.
Podaj poprawny e-mail
Proszę wyrazić zgodę
Proszę wyrazić zgodę