COVID-19: Pacjenci bądźcie rozważni!

25.03.2020
Koronawirus: apel do pacjentów

Pacjenci nie oszukujcie pracowników ochrony zdrowia i nie zatajajcie informacji o stanie swojego zdrowia! Dziś skłamiecie, jutro nie będzie miał Wam kto udzielić profesjonalnej pomocy. My, lekarze, pielęgniarki, diagności laboratoryjni, farmaceuci, fizjoterapeuci, ratownicy i radiolodzy będziemy na kwarantannie lub będziemy sami zmagać się infekcją. Stosujcie się do zaleceń. To nie jest trudne!  - to urywek z apelu skierowanego do pacjentów przez prezesóq: Naczelnej Rady Lekarskiej, Naczelnej Rady Aptekarskiej, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych oraz Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych.

Naczelna Izba Lekarska chce, aby w katalogu obowiązków pacjenta wystąpił zakaz zatajania informacji o stanie zdrowia czy podawania informacji nieprawdziwych.
Medycy przekonują także, aby nie wykupować w aptekach leków w ilościach, które wystarczą na rok czy dwa. Leki przeciwgorączkowe i przeciwbólowe nie chronią przed zakażeniem i nie należy ich przyjmować „na wszelki wypadek”. Nie należy robić zapasów leków, które przyjmują osoby przewlekle chore. Jeśli ktoś jest przewlekle chory lub na stałe przyjmuje leki, to wystarczy, że utworzy zapas na najbliższe 3-6 miesięcy. Gromadzący leki na dłużej mogą sprawić, że medykamentów zabraknie dla innych.

Niestety pacjenci co i raz wymuszają na lekarzach wypisywanie leków, o których przeczytali w internecie, że ponoć mogą pomóc w ciężkim przebiegu zakażenia koronawirusem. To nieprawda, poza tym leki te mogą ratować zdrowie chorym, którzy cierpią na inne poważne dolegliwości.

To apel, ale są także sankcje.

Pacjent przebywający na kwarantannie, powinien też pamiętać, że nie może udać się do lecznicy. Powinien telefonicznie skontaktować się z sanepidem lub lekarzem np. POZ. Niesubordynacja może drogo kosztować w materialnym wymiarze, gdyż takiego pacjenta, według kodeksu wykroczeń, można ukarać grzywną w kwocie 5 tys. zł.
Nie koniec na tym, każdemu kto zataja informację o tym, że rozpoznano u niego chorobę zakaźną - grozi kara pozbawienia wolności do roku.

Pozostałe artykuły
Kontakt

Chcemy, aby WMC było miejscem wsparcia dla tych wszystkich, którzy szukają medycznej usługi na najwyższym fachowym poziomie. Obiecujemy, że nikogo nie pozostawimy bez pomocy.

Szczególnie zadbamy o osoby bezradne i zagubione, które wobec problemu natury zdrowotnej (swojego lub swoich najbliższych) nie uzyskały dotychczas skutecznej pomocy medycznej.

We invite you to fanpage

  • facebook
  • twitter
  • google+
  • YouTube

Recepcja umawianie wizyt od pon. do piąt. 7.00 - 19.00 tel. 22 69 00 176; 608 006 106; 608 006 108

,
,
,
Szpital: 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę
Warsaw Medical Center Warszawskie Centrum Medyczne Sp.z o.o.
Puławska 488, 02-677, Warszawa , NIP: 113-27-28-590, REGON: 141454750, account number: 74 1020 1127 0000 1602 0370 2420

Dział kadr i księgowości

Anna Kazimierska

Dział farmacji

K. Garncarek

Recepcja

Recepcja umawianie wizyt

Lokalizacja

Osoby dojeżdżające samochodami mają do dyspozycji bezpłatny, monitorowany parking z dużą liczbą miejsc postojowych. Warsaw Medical Center nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na terenie parkingu.

Napisz do nas

Napisz do nas
Masz problem zdrowotny? Napisz, pomożemy także Tobie.
Podaj imię i nazwisko
Podaj poprawny e-mail
Podaj treść wiadomości
Newsletter
Bądź na bieżąco, wiedza jest sprawdzonym przyjacielem Twojego zdrowia.
Podaj poprawny e-mail
Proszę wyrazić zgodę
Proszę wyrazić zgodę