Warsaw Medical Center zapewnia standardy, o których wspomina NIK

22.05.2018
Autor: WMC

W skontrolowanych szpitalach warunki udzielania świadczeń zdrowotnych nie zapewniają pacjentom pełnej ochrony ich intymności i godności - wynika z opublikowanego przez NIK raportu "Ochrona intymności i godności pacjentów w szpitalach".

Okazuje się, że to co dla Warsaw Medical Center stanowi podstawowy standard w opiece nad pacjentem nie wszędzie jest respektowane. Chodzi na przykład o realizowanie w obecności innych pacjentów obchodów i wywiadów lekarskich, o udzielanie świadczeń zdrowotnych i wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych. Takie uchybienia NIK zaobserwowała, kontrolując w latach 2015 - 2017 dwa szpitale kliniczne i dziesięć szpitali prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego.

Według ustaleń Izby brak jest ustawowych uregulowań dotyczących funkcjonowania monitoringu w takich miejscach publicznych jak szpitale. Lecznice  w sposób uznaniowy rozmieszczaja kamery. Monitoringiem wizyjnym objęte są nawet sale chorych, izolatki, gabinety oddziału ratunkowego.

Zastrzeżenia NIK dotyczyły głównie przestarzałej infrastruktury, nieprawidłowego zachowania personelu medycznego wobec pacjentów i wspomniana niewłaściwa organizacja monitoringu wizyjnego.

Wiele skarg dotyczyło, naruszającego godność pacjentów, niegrzecznego, aroganckiego i lekceważącego zachowania personelu medycznego.

Według NIK, wobec braku ustawowych uregulowań dotyczących funkcjonowania monitoringu w miejscach publicznych - szpitale w sposób uznaniowy rozmieszczały kamery. Monitoringiem wizyjnym objęte były również pomieszczenia, w których przepisy nie przewidują obecności kamer, np. sale chorych, izolatki, gabinety oddziału ratunkowego.

Kontrolerzy NIK stwierdzili m.in że w trzech szpitalach gabinety zabiegowe nie były zabezpieczone przed wejściem osób nieuprawnionych, w jednym rejestracja w izbie przyjęć była prowadzona w obecności innych osób, w czterech toalety nie miały zamknięć od wewnątrz, w jednym nie zabezpieczono okien w łazienkach przed możliwością obserwowania z zewnątrz co dzieje się w środku.

Tego typu uchybienia i błędy są wprost nie do pomyślenia w Warsaw Medical Center. Nowoczesna, na najwyższym poziomie medycznym infrastruktura to jedno, nie mniej ważne są skrupulatnie wypełniane standardy i empatia personelu pracującego w naszej lecznicy. Nie robimy tego jednak bezinteresownie, gdyż zazwyczaj pacjenci odwdzięczają się nam  prezentami, na jakich nam bardzo zależy - serdecznością i uśmiechem.

Pozostałe aktualności
Kontakt

Chcemy, aby WMC było miejscem wsparcia dla tych wszystkich, którzy szukają medycznej usługi na najwyższym fachowym poziomie. Obiecujemy, że nikogo nie pozostawimy bez pomocy.

Szczególnie zadbamy o osoby bezradne i zagubione, które wobec problemu natury zdrowotnej (swojego lub swoich najbliższych) nie uzyskały dotychczas skutecznej pomocy medycznej.

We invite you to fanpage

  • facebook
  • twitter
  • google+
  • YouTube

Recepcja umawianie wizyt od pon. do piąt. 7.00 - 19.00 tel. 22 69 00 176; 608 006 106; 608 006 108

,
,
,
Szpital: 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę
Warsaw Medical Center Warszawskie Centrum Medyczne Sp.z o.o.
Puławska 488, 02-677, Warszawa , NIP: 113-27-28-590, REGON: 141454750, account number: 74 1020 1127 0000 1602 0370 2420

Dział kadr i księgowości

Anna Kazimierska

Dział farmacji

K. Garncarek

Recepcja

Recepcja umawianie wizyt

Lokalizacja

Osoby dojeżdżające samochodami mają do dyspozycji bezpłatny, monitorowany parking z dużą liczbą miejsc postojowych. Warsaw Medical Center nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na terenie parkingu.

Napisz do nas

Napisz do nas
Masz problem zdrowotny? Napisz, pomożemy także Tobie.
Podaj imię i nazwisko
Podaj poprawny e-mail
Podaj treść wiadomości
Newsletter
Bądź na bieżąco, wiedza jest sprawdzonym przyjacielem Twojego zdrowia.
Podaj poprawny e-mail
Proszę wyrazić zgodę
Proszę wyrazić zgodę