W WMC koncentrujemy się na pacjencie

23.07.2018
Autor:

Okazuje się, że podczas pierwszej wizyty lekarz przerywa wypowiedź pacjenta już po...11 sekundach wyjaśnień chorego dotyczących problemów zdrowotnych - wynika z analizy przeprowadzonej przez Naykky Singh Ospina z University of Florida, Gainesville oraz Mayo Clinic (USA).

Badacze przeanalizowali pierwsze kilka minut konsultacji pomiędzy 112 pacjentami a ich lekarzami. Spotkania te były nagrywane na wideo w różnych amerykańskich klinikach podczas sesji szkoleniowych dla lekarzy. W analizach Singh Ospina i jej koledzy analizowali czy np. lekarze zaprosili pacjentów do otwarcia się poprzez pytania wspierające takie jak "Co mogę dla ciebie zrobić" lub "Jak się czujesz". Naukowcy analizowali również, czy pacjentom przerywano podczas odpowiadania na takie pytania i w jaki sposób.

Okazuje się, że w jednej trzeciej przypadków (36 proc.) pacjenci byli w stanie spójnie wyłożyć cel wizyty i rzetelnie opisać dolegliwości, ale i w tych przypadkach lekarze w 70 proc. już po 11 sekundach od rozpoczęcia rozmowy przerywali ją - zadając pytanie.

To nic złego, o ile w ten sposób postawienie właściwej diagnozy będzie faktem, nie zawsze jednak tak jest. Lekarze przerywają wywody pacjentów nie z uwagi na to, że chcą dociec prawdy, ale dlatego, iż się spieszą, próbują zatem skrócić do minimum czas zarezerwowany na wstępną ocenę stanu zdrowia chorego. To nie najlepszy sposób, niestety dość rozpowszechniony.

Badanie opublikowano w Journal of General Internal w lipcu 2018 r.

W Warsaw Medical Center opisany sposób kontaktu z pacjentami jest całkowicie obcy. Tutaj nasi goście mają pewność, że ich problemy są w centrum uwagi przyjmujących tutaj lekarzy. Nie stosujemy sztywnych ram czasowych, które krępowałyby swobodną rozmowę o problemach zdrowotnych. Wiemy, że skrupulatna analiza dolegliwości jest podstawą prawidłowej diagnozy i skutecznego leczenia.

Masz problem zdrowotny? Zapraszamy do odwiedzenia Warsaw Medical Center.

Pozostałe aktualności
Kontakt

Chcemy, aby WMC było miejscem wsparcia dla tych wszystkich, którzy szukają medycznej usługi na najwyższym fachowym poziomie. Obiecujemy, że nikogo nie pozostawimy bez pomocy.

Szczególnie zadbamy o osoby bezradne i zagubione, które wobec problemu natury zdrowotnej (swojego lub swoich najbliższych) nie uzyskały dotychczas skutecznej pomocy medycznej.

We invite you to fanpage

  • facebook
  • twitter
  • google+
  • YouTube

Recepcja umawianie wizyt od pon. do piąt. 7.00 - 19.00 tel. 22 69 00 176; 608 006 106; 608 006 108

,
,
,
Szpital: 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę
Warsaw Medical Center Warszawskie Centrum Medyczne Sp.z o.o.
Puławska 488, 02-677, Warszawa , NIP: 113-27-28-590, REGON: 141454750, account number: 74 1020 1127 0000 1602 0370 2420

Dział kadr i księgowości

Anna Kazimierska

Dział farmacji

K. Garncarek

Recepcja

Recepcja umawianie wizyt

Lokalizacja

Osoby dojeżdżające samochodami mają do dyspozycji bezpłatny, monitorowany parking z dużą liczbą miejsc postojowych. Warsaw Medical Center nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na terenie parkingu.

Napisz do nas

Napisz do nas
Masz problem zdrowotny? Napisz, pomożemy także Tobie.
Podaj imię i nazwisko
Podaj poprawny e-mail
Podaj treść wiadomości
Newsletter
Bądź na bieżąco, wiedza jest sprawdzonym przyjacielem Twojego zdrowia.
Podaj poprawny e-mail
Proszę wyrazić zgodę
Proszę wyrazić zgodę