Koronawirus? Uczmy się oddychać.

25.05.2020
Prawidłowe oddychanie pomocne także w starciu z koronawirusem foto pixabay

Ćwiczenia oddechowe pomagają spowolnić oddychanie i poprawić wydolność płuc. Takie ćwiczenia są szczególnie korzystne dla osób z astmą, POChP i innymi stanami, które powodują duszność. Mogą również pomóc uspokoić osobę, która odczuwa niepokój.

Oczywiście powinniśmy zacząć ćwiczyć, gdy oddech jest normalny - nie wtedy, gdy odczuwamy się duszność.

American Lung Association podała dwa sposoby realizowania treningu prawidłowego oddychania.

Najkorzystniej byłoby, gdyby chętni stosowali obie metody przez 5 – 10 minut każdego dnia. Niektóre osoby powinny wymagać stopniowego zwiększania tego czasu.

Sposób „na gwizdanie”
- Usiądźcie na krześle i rozluźnijcie mięśnie szyi i ramion.
- Wdychajcie powietrze powoli (przez ok. 2 s) przez nos, mając zamknięte usta.
- Przez na wpół zaciśnięte usta, tak jakbyście gwizdali lub zdmuchiwali świecę, wydychajcie powoli powietrze przez 4 sekundy.
- Powtarzajcie takie kroki kilka- kilkanaście razy.

Sposób na „puszczanie bąbelków”
- Połóżcie się na podłodze lub usiądźcie prosto na krześle.
- Złóżcie obie ręce na brzuchu, tak, aby wyczuwać jego podnoszenie się i opadanie podczas każdego oddechu.
- Zamknijcie usta i oddychajcie powoli przez nos, czując, jak brzuch unosi się i napełnia jak balon.
- Oddychajcie powoli z na wpół zaciśniętymi ustami, tak jakbyście chcieli dmuchać przez słomkę bąbelki.
- Każdy wydech powinien trwał dwa do trzech razy dłużej niż każdy wdech.
- Powtarzajcie to ćwiczenie przez 5–10 minut.
- Cały czas trzymajcie ręce na brzuchu, aby mieć świadomość prawidłowej techniki oddychania.

Wdrożenie do codziennego zwyczaju nauki „domowych” sposobów oddychania może poprawić wydolność płuc człowieka. Może także pomóc łagodzić stres i lęk. Prawidłowe oddychanie jest z pewnością korzystne zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego człowieka.

Poświęcenie kilku minut każdego dnia na ćwiczenie technik oddychania może pomóc w kształtowaniu prawidłowych nawyków oddychania, wesprzeć osoby z zaburzeniami oddychania i przeciwdziałać pojawiającym się okresom duszności.

Pozostałe artykuły
Kontakt

Chcemy, aby WMC było miejscem wsparcia dla tych wszystkich, którzy szukają medycznej usługi na najwyższym fachowym poziomie. Obiecujemy, że nikogo nie pozostawimy bez pomocy.

Szczególnie zadbamy o osoby bezradne i zagubione, które wobec problemu natury zdrowotnej (swojego lub swoich najbliższych) nie uzyskały dotychczas skutecznej pomocy medycznej.

We invite you to fanpage

  • facebook
  • twitter
  • google+
  • YouTube

Recepcja umawianie wizyt pon. - piąt. 7.00 - 18.00 tel. 22 69 00 176

,
,
,
Szpital: 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę tel. 608 006 109
Warsaw Medical Center Warszawskie Centrum Medyczne Sp.z o.o.
Wynalazek 4, 02-677, Warszawa , NIP: 113-27-28-590, REGON: 141454750, account number: 23 1090 1753 0000 0001 3398 2481

Dział kadr i księgowości

Beata Boruta

Dział farmacji

Katarzyna Garncarek

Recepcja

Recepcja umawianie wizyt

Lokalizacja

Dojazd do Warsaw Medical Center. Tramwaje: 17, 18, 31 (przystanek Wynalazek). Autobusy: 165, 189, 317, 365, 401, 504 (przystanek Postępu). Osoby dojeżdżające samochodami mają do dyspozycji bezpłatny, monitorowany parking z dużą liczbą miejsc postojowych. Warsaw Medical Center nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na terenie parkingu.

Napisz do nas

Napisz do nas
Masz problem zdrowotny? Napisz, pomożemy także Tobie.
Podaj imię i nazwisko
Podaj poprawny e-mail
Podaj treść wiadomości
Newsletter
Bądź na bieżąco, wiedza jest sprawdzonym przyjacielem Twojego zdrowia.
Podaj poprawny e-mail
Proszę wyrazić zgodę
Proszę wyrazić zgodę